Geven, vrijwilligerswerk, mantelzorg, subsidies; allemaal onderwerpen die momenteel volop in de belangstelling staan. En niet voor niets: onze samenleving en ons welzijn worden hier steeds meer van afhankelijk, mede door decentralisatie en de ontwikkeling richting een ‘participatiemaatschappij’.
Deze tendens houdt ook in dat er een steeds groter beroep wordt gedaan op de portemonnee en de tijd van de burger of het bedrijf. Tegelijkertijd dienen de effectiviteit of opbrengsten zo optimaal mogelijk te zijn. Het is dan ook van groot belang voor Goede Doelen organisaties en fondsen om enerzijds de sympathie van de donateur te winnen en te behouden en anderzijds te laten zien wat je bereikt. De druk wordt steeds groter om je transparant op te stellen, tijdig bij te sturen, ‘kwaliteit’ te leveren en je te bewijzen aan de achterban: donateurs, vrijwilligers en andere stakeholders. Het kennen van en inspelen op de behoeften van je ‘klanten’ is daarbij essentieel. Panteia kan daarbij helpen.
Panteia heeft een brede expertise opgebouwd in het doen van onderzoek voor fondsen en organisaties met een ideële doelstelling. Het gaat daarbij om inzicht in vragen zoals: wat doen we goed en wat doen we minder goed, wat moeten we in de toekomst gaan doen, wat is het beeld van ons bij de buitenwacht, zijn we wel duidelijk of onderscheidend genoeg, halen we met onze projecten de beoogde doelen en hoe kunnen we onze communicatie zo optimaal mogelijk inrichten? Het voordeel van Panteia is dat wij onze expertise mede ontlenen aan projecten die we voor andere typen organisaties doen op het gebied van zorg & welzijn, beleid, cultuur, marketing en communicatie. We zijn zo in staat snel een adequate en op maat gesneden onderzoeksoplossing aan te bieden en een goede praktische vertaalslag te maken van de onderzoeksuitkomsten.