Europees onderzoek naar docenten en trainers in werkgerelateerde leeromgevingen

gepubliceerd: 11-10-2018

Op dit moment voert Panteia een studie uit naar bestaande aanpakken en voorbeelden van samenwerking en professionele ontwikkeling van docenten en trainers in werk-gerelateerd leren en stages binnen het mbo (vocational education and training i.e. VET)

Deze studie wordt uitgevoerd  voor de Europese Commissie (DG EAC). Samen met partners van de London School of Economics, Ockham-IPS en een uitgebreide pool van landenexperts maakt Panteia een profiel maken van iedere lidstaat. Dit gebeurt door middel van een uitvoerige literatuurstudie en veldwerk (i.e. interviews met of de afname van vragenlijsten bij relevante stakeholders). Daarnaast vindt door middel van 15 tot 20 case studies en goede voorbeelden een kwalitatieve verdieping plaats.

Het eindproduct bestaat onder andere uit richtlijnen en modellen voor zowel beleidsaanpakken als partnerschappen binnen de EU. De focus ligt daarbij op kwalificaties en competenties van docenten en trainers in WBL/VET en schema’s, modellen en netwerken die te gebruiken zijn voor systematische professionele ontwikkeling van deze groep. Volgend jaar april zal het onderzoek volledig zijn afgerond. Gedurende het project worden deelrapportages opgeleverd aan de Commissie.

Neem contact op

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? We staan u graag te woord.

Bel ons op: 079-322 20 00