Ken je (niet) klant - Bibliotheek Rotterdam

gepubliceerd: 11-10-2018

Panteia voert in opdracht van de Bibliotheek Rotterdam een onderzoek uit onder klanten en niet-klanten van de 14 vestigingen van de bibliotheek Rotterdam.

Vragen die centraal staan in dit onderzoek zijn vragen als wie zijn de klanten van de bibliotheek? Wat is hun profiel? Aan welk aanbod van diensten en activiteiten hebben zij behoefte? Waar maken ze nu vooral gebruik van? Bovendien is het vestigingsbeleid van de bibliotheek Rotterdam in de afgelopen jaren veranderd. Wat merken klanten hiervan? Wat hebben vaste klanten van een bepaalde bibliotheek gedaan na sluiting van hun vaste vestiging? Zijn zij het aanbod van de bibliotheek Rotterdam minder gaan gebruiken of zijn ze uitgeweken naar een andere vestiging? Van de niet-klanten is het interessant om in kaart te brengen waarom zij de bibliotheek niet bezoeken en wat er voor nodig is om hen wel de bibliotheek te laten bezoeken? Zit dat in zaken als afstand of meer in het aanbod, hebben ze een verkeerd beeld van het aanbod van de bibliotheek of zijn ze überhaupt niet te bewegen tot bezoek aan een bibliotheek? Daarnaast zal het onderzoek ook aandacht besteden aan de herinrichting van de centrale vestiging van de Bibliotheek Rotterdam aan de Hoogstraat en wordt nagedacht over de lidmaatschapsmodellen en abonnementsvormen. Dit onderzoek wordt uitgevoerd in de periode van begin augustus tot eind november 2015. De uitkomsten zijn input voor het meerjarenbeleidsplan van de bibliotheek Rotterdam.

Neem contact op

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? We staan u graag te woord.

Bel ons op: 079-322 20 00