gepubliceerd: 18-03-2020
Na 8 jaar is het project ‘Linked by Rail’ feestelijk beëindigd. Het 'Linked by Rail' project richtte zich op de verbetering van het spoorvervoer tussen Nederland en Polen. In het ‘Linked by Rail’ consortium werkten private partijen (spoorvervoerders, logistics operators en transportbedrijven), samen met de overheid om spoorverbindingen op Polen tot stand te brengen en de kwaliteit van de service te verbeteren tussen beide landen.
Mede dankzij het succesvolle project zijn het aantal directe spoorverbindingen tussen en Nederland en Polen verviervoudigd, van ongeveer 4 naar 20 vertrekken per week. Zo kan het project een succesvolle voorloper worden genoemd van de Green Deal, door de modal shift van ‘Road to Rail’ van duizenden vrachtwagens. Daarmee is de positie van Nederland versterkt als intermodal hub.
Panteia coördineert het ‘Linked by Rail’ project en assisteert daarnaast de Nederlandse en Poolse Ministeries om ‘bottlenecks‘ weg te nemen, organiseert intermodale trainingen en is betrokken bij de organisatie van missies. Andere deelnemers van ‘Linked by Rail’ zijn: Boekesteijn Transport Service, Schavemaker, Nijman/Zeetank, Nijhof Wassink, Havenbedrijf Rotterdam, Seacon Logistics Group, Raillogix, Eucon, GVT, Van den Bosch, PCC en KNV.
Zie ook http://linkedbyrail.com.pl/
De Panteia project coördinator, Adriaan Roest Crollius, verwelkomt de minister op een van de ‘Linked by Rail’ events.
Tegelijkertijd start Panteia eenzelfde project, maar nu tussen Nederland en China, met als doel Nederland op de kaart te zetten in China als start- en eindpunt van de BRI – het Chinese ‘one belt, one road’ initiatief.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? We staan u graag te woord.
Bel ons op: 079-322 20 00