gepubliceerd: 11-10-2018
Vervolgens heeft Panteia deze data verwerkt en de kosten berekend, die aan de activiteiten en ruimte met betrekking tot pakketdienstverlening verbonden zijn. Op basis van gegevens over de tarieven van de verschillende aanbieders van pakketdiensten, heeft Panteia vervolgens de gemiddelde winstgevendheid (Direct Profit Profitability) berekend voor retailers, gespecificeerd naar de drie branches en naar de bedrijfsgrootte van de retailers.
Verder zijn voor dit onderzoek metingen uitgevoerd over de indirecte omzet bij retailers. Het gaat hierbij om de eventuele extra omzet die gemaakt wordt bij het bezoek van de klant aan de winkel als gevolg van het afhalen of brengen van een pakket. Deze extra omzet, die vaak als belangrijk argument genoemd wordt om een pakketservice in een winkel te hebben, blijkt gemiddeld genomen zo goed als verwaarloosbaar te zijn.
Ten slotte wordt in het rapport van Panteia een ‘recept’ beschreven, waarmee een retailer voor zichzelf een beeld kan krijgen van de winstgevendheid van zijn pakketservice. Er wordt uitgegaan van de normtijden die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? We staan u graag te woord.
Bel ons op: 079-322 20 00