gepubliceerd: 11-10-2018
Dit heeft de gemeenten voor een nieuwe uitdaging gesteld. Nu de nieuwe aanpak negen maanden van kracht is, vinden zowel Den Haag als Amsterdam het tijd om de tevredenheid over het proces en de effecten van de nieuwe zorgverlening te meten.
Voor de gemeente Amsterdam gaat het om een tevredenheidsonderzoek onder cliënten die huishoudelijke hulp ontvangen. We willen weten hoe het aanmeldproces is verlopen, en of de dienstverlening aan de verwachting voldoet.
Voor de gemeente Den Haag voert Panteia een effectmeting uit onder de ‘nieuwe Wmo’ klantgroep. Bij dit onderzoek ligt de nadruk op de behaalde resultaten: kan een cliënt zichzelf nu beter redden, en kan hij meer participeren?
Beide onderzoeken verlopen grotendeels telefonisch vanwege de doelgroep die vaak op leeftijd is, en vaak verschillende vormen van hulp en ondersteuning ontvangt. Telefonisch onderzoek biedt dan de mogelijkheid om na te gaan of het voor de klant duidelijk is op welke hulp of ondersteuning het onderzoek betrekking heeft.
Als u meer wilt weten over cliënttevredenheidsonderzoeken of cliënteffectmetingen, dan kunt u contact opnemen met Melanie de Ruiter.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? We staan u graag te woord.
Bel ons op: 079-322 20 00